Monday, December 28, 2009

kisah best dan kisah tak best

lame gile x post any entry since raye aritu. sbb kalau tgk based on previous post, sume entry mcm kisah2 gembira saje. jarang aku nk share kisah2 dalaman ni dgn org. sendiri tanggung la...

so, mungkin sbb after raye hr tu dah x brape nk gembira hidup ini, aku stop la xtvt2 blogging ni.
ade byk kisah2 yg melakar sejarah dlm hidup aku sejak raya aritu. ade yg gembira ade yg x best.
yg bestnye, aku dah officially grade my master. dan dlm byk2 batch aku, cume aku n zarina yg every sem dpt 4 flat tu je yg grade on time. mungkin sbb ktorg ni single lg kot, so xde komitmen yg lain... hehe... yahoooooooo. bulan 5 ni konvo! yessss, konvo again. nmpknye pentas dewan seri budiman tu 3 kali la menyaksikan aku naik pentas amek scroll. sekali masa diploma dulu, 2nd time ms degree, n bulan 5 ni utk master. maybe kalau ade rezeki smbg blaja lg, aku akan pastikan aku naik pentas lain pulak. cukupla 3 kali kat DSB tuh.

so, satu2nya azam utk thn 2009 dah tercapai. mission accomplished!

yg xbesnye adalah disebabkan aku terpaksa bertungkus lumus siapkan paper aku tuh. emmm, mls nk cite pjg2 psl yg xbes ni.

lg satu kisah sedih yg sedang aku hadapi ialah mak aku tgh sakit. sebenarnya die dah sakit dr bulan 5 lg, tp ms bulan puasa tu nmpk makin teruk... n las2 dah diagnose ade lung cancer stage 4. YA ALLAH, sembuhkan penyakit mak.... ok sbb kisah ni pun sudah pasti bukan kisah yg menggembirakan so cukuplah psl tu...

cume 1 je yg buat aku kdg2 rs bersalah. bile slalu kene excuse dr ofis sbb kena bwk mak g hospital. n bile aku x le nk concentrate dgn keja2 aku disebabkan terlalu risau. mmg la org slalu ckp aku ni nmpk mcm org muke xde perasaan, every single thing happen, muke aku mcm wat bodo je, sbb aku x suke mengcomplicated hidup aku dgn problem2 ni, tp when it comes to mum, aku rs sume org pon paham. so no need further explaination.

oh ye, 2009 dah nk abes. aku akan pikirkan ape azam utk 2010 ni...

1 comment:

ain.ya.nun. said...

be strong dear

semoga mak kamu cepat sembuh